niedziela, 5 października 2008

Co można zrobić z powieścią cz.4

Poniższe zadania można robić tak jak komu się podoba, ale moja znajoma poradziła mi tak:
Jeżeli zdecydowałaś się nie robić przeglądu przeczytanej książki, wówczas możesz wybrać trzy możliwości z zamieszczonej poniżej listy (lista ta jest rozłożona w moim blogu na kilka wpisów). Powinnaś wybrać jedną pozycje z danej kategorii. Dzięki temu do jednej książki dostosujesz trzy różne rodzaje aktywności dziecka. Zapisuj sobie, które trzy wybrałaś tak, aby w ciągu roku daną czynność wykonać tylko raz i nie pomijać innych:
POKAZY
  • Pokaż w jaki sposób wykonuje się coś, czego nauczyłeś się z tej historii.
  • Wykonaj tablicę ogłoszeniową, z ogłoszeniami związanymi z tą historią.
  • Wykonaj wystawę łączącą książki napisane przez autora przeczytanej właśnie powieści. Powiedz coś o nich.
  • Przygotuj przepis na danie wspomniane w książce. Wykonaj je i daj innym posmakować.
  • Wymyśl coś, co można dodać do historii, aby była ciekawsza. To co wymyślisz powinno pomóc bohaterom, zmienić bieg wydarzenia itd….
  • Wykonaj kapsułę czasu dla jednego z bohaterów. Wyjaśnij co znajduje się w tej kapsule.
  • Wykonaj „dom marzeń” dla jednego z bohaterów książki. (zamiast wykonać, możesz go opisać).
MUZYKA, TANIEC, DRAMA
  • Stwórz taniec, który razem z wybraną muzyka, będzie przedstawiał nastrój przeczytanej powieści.
  • Napisz część powieści jeszcze raz, ale w formie sztuki teatralnej. Razem z przyjaciółmi spróbujecie zagrać w tej sztuce.
  • Napisz i zaśpiewać piosenkę (możesz kilka) odnoszącą się do przeczytanej historii.
  • Wykona trzy proste kukiełki przedstawiające bohaterów książki. Napisz spektakl kukiełkowy, przedstawiający twoją ulubioną część książki. Pokaż ten spektakl innym.
AUDIO I VIDEO NAGRANIA
  • Wyobraź sobie, że jesteś dziennikarzem. W oparciu o przeczytaną książkę przygotuj wiadomości mówiąc je do kamery video. Pomiędzy wiadomościami wstaw reklamy, tych produktów lub usług, które bohaterowie twojej powieści chcieliby kupić.
  • Napisz i nagraj reklamę radiową, która by zachęciła ludzi do przeczytania tej książki.
  • Wyobraź sobie, że jesteś dziennikarzem wiadomości. Dwaj główni bohaterowie różnych książek się spotkali. W jaki sposób przekażesz wiadomość o ich spotkaniu. Przygotuj nagranie video z tą informacją i rezultatami tego spotkania.
  • Napisz i wykonaj reklamę telewizyjną (video), która zachęca do zakupu książki.
  • Napisz jeszcze raz jeden z rozdziałów książki, ale z punktu widzenia innego bohatera. Przeczytaj go i razem z dodanymi efektami dźwiękowymi nagraj.
  • Zrób zdjęcie mające reprezentować jednego z bohaterów przeczytanej historii i zmiany jakie w nim zaszły. Na przykład, jeśli bohater był na początku książki przez cały czas smutny, możesz zrobić zdjęcie czegoś niebieskiego, co miałoby symbolizować smutek. Jeśli sytuacja się zmieniła i uczyniła bohatera szczęśliwy, możesz zrobić zdjęcie czegoś, co przywodzi ci na myśl szczęście. Wklej swoje zdjęcia do książki razem z objaśnieniem.
PRACE BADAWCZE
  • Wykonaj badania szukając jakiś dodatkowych faktów, które miałyby związek z przeczytaną książką. To zadanie szczególnie nadaje się gdy była to powieść historyczna. Zapisz nowo poznane fakty i wyjaśnij ich związek z fabułą książki.
  • Przestudiuj cykl i sposób życia zwierząt wymienionych w książce.
  • Zbadaj i przygotuj życiorys autora książki.
GRY
  • Przygotuj krzyżówkę lub puzzle używając co najmniej 10 słów z przeczytanej historii.,
  • Przygotuj grę (np. planszową), w której występować będą zdarzenia z przeczytanej książki.

1 komentarz:

  1. Dzięki! :-)

    A dziś znalazłam:
    http://buildingintelligencepluscharacter.blogspot.com/2012/08/are-we-really-still-assigning-book.html

    Może komuś się przyda?
    Może przetłumaczysz?

    :-)

    OdpowiedzUsuń