piątek, 10 października 2008

Konsultacje polonistyczne

Wybrałam się wczoraj do szkoły Agatki na konsultacje, do Pani, która uczy jej klasę języka polskiego. Szkoła do której jest zapisana Aga ma drzwi otwarte dla rodziców raz w miesiącu, tak więc postanowiłam z tego skorzystać.

Poszłam tam głownie po to, aby ustalić z panią od j.polskiego "wymagane lektury" dla Agatki. Ustaliłyśmy, że "Świat według Zofii" przekładam sobie na przyszły rok. Próbowałyśmy zacząć czytać tę książkę w czasie wakacji, ale stwierdziłam, że dla Agi to jednak chyba za wcześnie. Poza tym będziemy czytać jeszze "W pustyni i w puszczy" i "Niesamowite przypadki Marka Piegusa". Tę pierwszą pozycję zaplanowała pani dla klasy, a ja dla Agatki (więc będzie zbieżność). Tę drugą podsunęła mi Marzena w projekcie, jaki zaczęła organizować w związku z moją listą zadań po przeczytaniu książki (wpisy poprzednie + komentarze do nich). Klasa będzie przerabiać "Tomka Sawera", ale pani zgodziła się na zamianę. Zresztą ona decyzję o lekturach podejmuje razem z dziećmi. Podoba mi się to podejście.

Zresztą u nas w domu generalnie dużo się czyta, bo... od wielu lat nie mamy telewizora. Kiedyś mieliśmy, ale zabierał nam zbyt dużo czasu i wyleciał z hukiem przy którejś z naszych przeprowadzek. Przy każdej z książek planuję robić 2-3 zadania z wyżej wzmiankowanej listy. Ale Agatka będzie zawsze wybierać samodzielnie i samodzielnie je robić - to ma być jej zadanie, a ja mogę być co najwyzej jej mentorem. A efekty tej pracy będą pojawiały się, albo na moim blogu, albo na jej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz