czwartek, 23 października 2008

Fame - czyli Brodway w Gorzowie

Dzisiejszy dzień odbiegał od zwykłego dnia. Ponieważ zabrałam Agatke do gorzowskiego teatru na musical Fame. Nie do końca wiedziałam, czy dobrze robię, bo sztuka jest o studentach, a Aga jakby nie patrzeć to jeszcze dziecko, ale po usłyszeniu wielu bardzo dobrych recenzji, zdecydowałam, że idziemy razem. Ponad 2 godziny tańca, śpiewu - zmuszę powiedzieć, że spektakl zauroczyły nas. Po raz pierwszy (chyba) wyszłam z teatru Osterwy czując, że naprawdę przeżyłam coś artystycznego. Zebrana w teatrze młodzież podziękowała aktorom i tancerzom owacjami na stojąco.
Akcja "Fame" ("Sława") toczy się na nowojorskim Broadwayu w słynnej "Szkole Gwiazd". Każdy z młodych ludzi, którzy zostali do tej szkoły przyjęci marzy o sławie, ale jednocześnie czyhają na nich różne pokusy, aby dojść do niej najkrótszą drogą, bez wysiłku. Historia zaczyna się podczas egzaminów wstępnych, a kończy w dniu zdobycia przez nich dyplomów. Jest to historia o marzeniach, talencie, pierwszej miłości, pasji życia oraz o dominującym pragnieniu młodych ludzi, by odmienić swój los i zrobić karierę, a także o cenie, jaką trzeba zapłacić za sukces.
Image Hosted by ImageShack.us


Bardzo nam się podobało. Agatka nie chciała ze mną iść i niemalże ją zmusiłam do tego. Ale wyszła zadowolona. Co prawda nie planuje zostać ani aktorką, ani tancerką. Na dzień dzisiejszy, pod wpływem Marka Piegusa, pragnie zostać DETEKTYWEM :).
A tak swoją drogą, w sobotę, będąc na koncercie Victora Balley'a dowiedziałam się, że Gorzów jest stolicą Polski jazzu i ma najlepiej działający klub jazzowy w kraju. Być może ten musical jest początkiem jakiejś nowej myśli i mały Gorzów zacznie i w tej dziedzinie gonić takie potęgi jak teatr muzyczny w Gdyni? Nie mam pojęcia czy ma szansę dogonić - jednak to nie mamy tutaj sceny tej klasy co w Gdyni, ale ne miałabym nic przeciwko temu, aby w Gorzowie było więcj musicali.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz